Oprócz podsumowania dotychczasowych działań, w pierwszym dniu spotkania zaprezentowana została mobilna stacja tankowania LNG lub bioLNG. Stacja o masie całkowitej zaledwie 3,5 tony stanowiąca absolutną nowość na rynku dystrybucji paliw jest realizowana przez Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Ten innowacyjny prototyp pokazuje, jak mogłaby wyglądać mikroskalowa technologia dystrybucji ciekłego metanu jako alternatywnego źródła energii. Dzięki niej możliwe będzie wykorzystanie bioLNG i LNG m.in. jako źródło napędu pojazdów w lokalnym transporcie publicznym, czy jako źródło czystej energii do ogrzewania małych zakładów produkcyjnych i budynków biurowych.
Drugiego dnia partnerzy projektu odbyli wizytę studyjną w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku, który jest również partnerem stowarzyszonym projektu Liquid Energy. Podczas wizyty partnerzy projektu mieli okazję do zapoznania się z systemem odgazowania składowiska. Prezes Zakładu Utylizacyjnego Grzegorz Orzeszko opowiedział o działaniu tego skomplikowanego systemu. Prezes nie ma wątpliwości, że pomimo braku dedykowanego wsparcia dla LNG, rynek dąży do rozwoju tego nośnika energii, ponieważ w wielu przypadkach jest on tańszym rozwiązaniem niż paliwa konwencjonalne.